Forum Hyundai Coupe Strona Główna Hyundai Coupe
Hyundai Coupe Klub Polska
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Warsztat] Coupe 96-99 - wymiana przedniego łożyska
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mizoo
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:33, 21 Lut 2006    Temat postu: [Warsztat] Coupe 96-99 - wymiana przedniego łożyska

Wpadlem kiedys na pomysl zamieszczania wlasnych doswiadczen zebranych z garazu podczas wymiany roznych rzeczy - samemu czy u mechanika sterczac mu nad glowa z aparatem Wink Fajnie czasem cos pogrzebac a wiele z informacji, ktore sie zdobedzie moga przydac sie innym... Oto relacja ze zdjeciami z wymiany lozyska w moim samochodzie, ktora zamiescilem najpierw na poprzednim forum. Podzielcie sie takze swoimi doswiadczeniami, a jesli bedziecie umieszczac temat proponuje zapodac na poczatku [warsztat] Wink Latwiej bedzie w przyszlosci odnalezc cenne informacje.

----------

Data: 14.10.2005
Temat: Wymiana łożyska w przednim kole

---------------------------------

Czynność, którą będziemy wykonywać jest o tyle trudna, że w naszym samochodzie zamontowano "uwięzione tarcze".. czyli takie, które można zdjąć lub wymienić po rozebraniu całej piasty.. przez to właśnie jest problem z doborem felg (wystające śruby) oraz masa roboty przy zmianie łożyska. Jednak jesteśmy twardzi i wyznajemy zasade, że wszystko da się zrobić. Wink

1. Zaczynamy od podstawowych rzeczy czyli odkręcenia śrub w przednim kole, podnosimy samochód, zdejmujemy koło i oczom naszym ukazuje się piasta, tarcza hamulcowa i inne - jednym słowem koniec układu kierowniczego.
Pierwsza rzecz, która trzyma na miejscu naszą tarczę jest centralna śruba (ozn. 1), która została juz odkręcona na zdjęciu 1. Dodatkowo śruba jest zabezpieczona metalowym drutem, należy pamietać aby go zdjąć przed odkrecaniem i założyć na samym końcu.


2. Aby trochę rozluźnić przewody hamulcowe i ABS odkręcamy dwie śruby (ozn. 1 i 2) zamocowane w bocznej części nadkola. Znalezienie wtyczki od przewodu ABS bylo nie lada zagadką ale mój mechanik okazał się znakomitymi zdolnościami detektywistycznymi i odkrył, że wtyczka jest nad osłoną nadkola. W związku z tym odkręcamy śruby mocujące osłonę nadkola do nadwozia, pociągamy w dół plastik i wyciągamy wtyczkę.




3. Następny etap to zacisk hamulca. Co prawda farba już nie pierwszej czerwoności ale kto by tam zwracał uwagę ;]
Śruby, które należy odkręcić znajdują się od wewnętrznej strony zacisku. Słyszałem o jeszcze innej metodzie rozbierania tego układu, która przewidywała odczepienie przewodu hamulcowego i zostawienie zacisku ale to chyba bez sensu pomysł jeśli wziąć pod uwagę ilość rozlanego płynu hamulcowego.. oraz męczarnie z wyjęciem czujnika ABS-u. Skoro już jesteśmy przy tym czujniku warto wiedzieć, że jest on podatny na uderzenie także trzeba się z nim obchodzić delikatnie..


4. Czas sie zabrać za koncówkę drążka kierowniczego. Tutaj niezbędne okazało się narzędzie, które także sfotografowałem.. Otóż ta końcówka, oprócz tego, że jest przymocowana śrubą (tak, ją też trzeba odkręcić) to ma budowę stożka, więc jak utknie to ciężko później ją wyciągnąć.. Niżej znajduje się zdjęcie narzędzia, które cudownie sobie z tym radzi Smile




5. Wahacz widoczny na poniższym zdjęciu to metoda bardzo podobna do drążka kierowniczego bo jest zaczepiony także na takiej poduszce oraz niezbędne jest narzędzie opisywane wyżej. Tutaj lekki kłopot sprawia śruba pomiędzy przegubem a wahaczem.. niby odkręca się ją do końca ale później ciężko ją wyjąć. W moim przypadku pomogło przesunięcie przegubu do wewnątrz samochodu (strzałki)


6. Skoro już odczepiliśmy wahacz możemy odkręcić dwie śruby trzymające się amortyzatora.. i to by było na tyle jeśli chodzi o demontaż.. Kolega Arturo_soda polecił aby na tym etapie sprawdzić także czy koncówki drążków kierowniczych oraz łączniki stabilizatora nie są wyrobione. Po zabraniu tarcz na warsztat warto ją dokładnie obejrzeć i oczyścić pierścień ABS.


7. Zabieramy teraz naszą tarczę z łożyskiem a resztę zostawiamy a formie widocznej na zdjęciu poniżej.. Smile


8. Tak.. to w srodku to łożysko. Łożysko, które za żadną cenę nie chce z tamtąd wyjść. Jednak zanim to nastąpi należy pozbyć się jeszcze jednego elementu. Jest nią ta ząbkowana tuleja (ozn. 1) w środku łożyska. Z nią też się trzeba nasiłować ale jest to do zrobienia. Kolej na łożysko.. O wybiciu go młotkiem musieliśmy zapomnieć ze względu na umiejscowiony blisko czujnik ABS (ozn. 2), który mógłby tego nie przeżyć. Z tarczą musieliśmy się udać na prasę i dopiero ona swobodnie sobie z nim poradziła.


9. Dalej pozostaję montaż wszystkiego w odwrotną stronę. Także można przeczytać artykul wspak. Wink Przy okazji pracy przy moim samochodzie zauważyliśmy, że wyrobione są gumy trzymające smar w przegubie. Po ich pęknięciu całe nadkole i felge mamy wokoło "wysmarowaną". Myślę, że warto sprawdzić to wcześniej i zakupić je ewentualnie do zmiany, co już nie powinno dodać dużo więcej roboty..
Po całej pracy pozostaje cieszyć się ciszą w samochodzie.. ale jak to mówią.. jak już poszło jedno łożysko to do reszty też już blisko.. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zixon
Ja tu tylko sprzątam
Ja tu tylko sprzątam



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Śro 0:34, 22 Lut 2006    Temat postu:

Bardzo dobry pomysl... jest to replika warsztatu z /motonews.pl/ ale jakze bardzo pozyteczna dla nas wszystkich.Przyklejam Cool
Pozdrawiam i gratki za pomysl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wulki
Fan
Fan



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stargard szczecinski

PostWysłany: Śro 23:24, 22 Lut 2006    Temat postu:

ooo bardzo dobry pomysl ....tylko szkoda ze ja juz jestem po takiej wymianie....i jakos musialem samemu sie meczyc ale od czego ma sie kolegow w pracy Smile ...pozdro i pomysl baaardzo dobry:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Ja tu tylko sprzątam



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 8:01, 23 Lut 2006    Temat postu:

Mnie czeka w najblizszym czasie wymiana lozyska lewy tyl Wink ma ktos jakies doswiadczenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wulki
Fan
Fan



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stargard szczecinski

PostWysłany: Czw 22:33, 23 Lut 2006    Temat postu:

Daniello ....ja niestety Ci nie pomoge :/ ...pozdro dla wszystkich Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo
Fan
Fan



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 23:18, 03 Mar 2006    Temat postu:

o jak fajnie cytują mnie w opisie Wink heheheh co do tylnego łożyska to coś mi świta , ze jest w komplecie z piastą.... zadzwoń sprawdź jak tak to wymiana jest dość prosta ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Ja tu tylko sprzątam



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 7:14, 04 Mar 2006    Temat postu:

tak jest razem z piasta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kimsi_3
Arcyekspert
Arcyekspert



Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Czw 15:30, 27 Kwi 2006    Temat postu:

wiecie co... normalnie sie załamałam dzisiaj jak odwiedziłam mechanika... miał mi tylko sprawdzic które łożyska mi hucza... a tu okazało sie,ze oprocz wymiany łożyska prawego przód i tył jest jeszcze do wymiany:
- tulejka stabilizatora tył
- łącznik stabilizatora lewy przód
- koncówka drązka lewa przód
normalnie sie załamac... a tu jeszcze sprzeglo mam do wymiany od kilku miesiecy... ze 2000tys nie moje... jak nie wiecej....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:36, 27 Kwi 2006    Temat postu:

mnie sprzęgło z Valeo wyniosło 460zł .. ;-(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kimsi_3
Arcyekspert
Arcyekspert



Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Czw 15:40, 27 Kwi 2006    Temat postu:

a masz jakies namiary na to sprzeglo.... bo mi wyliczyli 1000zł za sprzeglo.... a 450zł to jest znaczna róznica....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:55, 27 Kwi 2006    Temat postu:

no co Ty ... 1000zł to chyba za jakieś sportowe z japonii sprawadzane, bo takie też miałem opcję kupił hehe.
Mi kupował mechanik cały komplet ... przez niego mógłbym je ewentualnie załatwić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kimsi_3
Arcyekspert
Arcyekspert



Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Czw 15:57, 27 Kwi 2006    Temat postu:

niestety nie... to mialoby byc normalne sprzeglo.... zwykłe nie sportowe... tylko,ze z serwisu hyundaia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:55, 27 Kwi 2006    Temat postu:

uuuuu ... nie nie nie nie ... o serwisie hyundaia my tu nie mówimy hehe ... tam mają kosmiczne ceny!!! i jak pisze kosmiczne, to nie mówię nawet o naszej galaktyce tylko raczej o bliżej nieokreślonej przestrzeni kosmicznej ... ich cennik jest tak razy 2 albo nawet i 3 ... ;-( tam bym tylko pojechał gdybym miał kasę z OC lub AC.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rolanddz
Wszechwiedzący
Wszechwiedzący



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:20, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Hyudai dolicza 100 jak nie 200% ceny, tak samo zreszta jak Skoda i inne salonowe badziewia Razz W hurtowni sie kupi taniej Wink, ja tak np. robie do skody pickap, w salonie klocki 120zł a na w hurtowni 60 zł Wink hehe

Ale do hultaja zadnej hurtowni nie znam Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bombel
Wszechwiedzący
Wszechwiedzący



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 16:15, 28 Kwi 2006    Temat postu:

a z ciekawosci zapytam ile wytrzymuje sprzeglo w coupe ?
po jakim przebiegu trzeba zmieniac - tak srednio bo wiadomo ze wiele zalezy od stylu jazdy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin