Forum Hyundai Coupe Strona Główna Hyundai Coupe
Hyundai Coupe Klub Polska
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

mieszanka paliwowo - powietrzna
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:38, 03 Maj 2006    Temat postu:

Zgadzam się absolutnie ... tak też myślałem, że to jakąś ściemą jedzie ... w szczególności cena mnie przekonała, że gra nie warta świeczki ... dziękuję za sprowadzenie mnie na ziemię Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kimsi_3
Arcyekspert
Arcyekspert



Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Śro 21:39, 03 Maj 2006    Temat postu:

jak komus suszarke trzeba to moge daćSmile bo bede sobie nowa kupowała.... (żartuje oczywiscie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:41, 03 Maj 2006    Temat postu:

Kimsi ,,, suszarkę może nie, ale antenkę hehe .. może będzie mi lepiej radio odbierać Smile ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo
Fan
Fan



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 21:38, 12 Maj 2006    Temat postu:

ludziska co wy z tą anteną Wink gzmp wyślij mi swoją antenkę ja ją rozbiorę wyczyszczę i zobaczymy czy się poprawi działanie Wink jak będzie poprawa to zmówisz za mnie paciorek Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SeBeK
Fan
Fan



Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:26, 14 Maj 2006    Temat postu:

a a

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SeBeK dnia Sob 18:15, 02 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo
Fan
Fan



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 18:00, 14 Maj 2006    Temat postu:

heheheeh wiesz żartowniś pewnie jakiś Wink jakoś sobie to cięzko wyobrażam no ale wiesz człowiek się uczy całe życie dlaczego nie Wink w końcu kolektor aluminiowy..stożek bedzie na rurze zamiast w obudowie filtra w razie BUM niema co się rozwalić....no tylko ryzyko , ze bedzie za ubogo ... ale to się pewnie da ustawić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HIN
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warka

PostWysłany: Śro 20:45, 17 Maj 2006    Temat postu:

Dla benzyny:
mieszanka tzw stoichiometryczna czyli taki stosunek paliwa do powietrza w którym całe paliwo się spala i spalanie to "produkuje" najmniej szkodliwych spalin to stosunek wagowy zwany też AFR 14,7:1 (powietrze:paliwo). Tak jak pisał Arturo, jest to stosunek idealny chemicznie, przy takim AFR uzyskujemy najczystsze spalanie i paliwo jest w 100% spalone, katalizator pracuje najbardziej wydajnie. Taki stosunek najczęściej występuje przy wolnych obrotach (tzw bieg jałowy) gdy nie wciskamy nic gazu, czasem też przy bardzo małych obciążeniach. Przy AFR (o ile dobrze pamiętam) 16:1 mieszanka ma problemy ze spalaniem, przy 8:1 powstaje gęsty czarny dym. Poza tym: im mieszanka uboższa, tym wyższe temperatury spalania co (jak pisał już Arturo) może być bardzo szkodliwe, na skutek wzrostu temperatury może również wystąpić spalanie stukowe, powstają również tlenki azotu (azot ulega spalaniu w wysokich ciśnieniach i wysokiej temperaturze), im mieszanka bogatsza tym temperatury mniejsze. Niestety komora spalania w silniku tlokowym (Wankla też ale Wankle pominę) nie zapewnia idealnych warunków spalania, jak również wymieszania paliwa z powietrzem. Tak więc największą moc uzyskuje się przy bogatszych mieszankach niż stoichiometryczna- najczęściej w zakresach 11:0- 13:0 (tzw reach best torque i lean best torqe, ale tu już jest różnie w różnych silnikach)- po to aby każda cząsteczka tlenu na pewno miała paliwo do spalenia- aby maksymalnie wykorzystać cały dostępny tlen. AFR w tych zakresach występuje przy większych obciążeniach oraz w pełni otwartej przepustnicy (WOT- Wide Open Throttle). Teraz tak: przy małych obciążeniach i biegu jałowym, ECU korzysta z sygnału sondy Lambda i koryguje mieszankę tak aby dążyć do stoichiometrycznej- jest to tak zwana praca w pętli zamkniętej. Niestety stosowane powszechnie w motoryzacji sondy Lambda są to sondy wąskopasmowe- pokazują odpowiednie napięcie (3V jeśli dobrze pamiętam) tylko i wyłącznie przy AFR dokładnie 14,7:1- jeżeli jest choć trochę niższy to pokazuje napięcie dużo niższe, jeśli wyższy- to wyższe. Tak więc sygnału z takiej sondy można użyć jedynie do ustalania stoichiometrycznego składu mieszanki. Stąd też biorą się te wahania AFR. Niestety jeśli potrzebujemy max mocy, otwieramy w 100% przepustnicę i chcemy uzyskać AFR bogatszy niż 14,7, taka Lambda nic nam nie pomoże- pokaże tylko że mieszanka jest bogatsza niż 14,7, nic więcej tak więc jest zupełnie nieprzydatna (jeśli np najwyższą moc osiągamy przy 12,5:1). Wtedy ECU przechodzi w tryb tzw pętli otwartej i nie korzysta z korekcji sondy lambda i ustala czas wtrysku wyłącznie na podstawie danych z innych czujników (przepływomierz- MAF, VAF, MAP etc) oraz zapisów w mapach paliwowych. Chyba na tyle jeśli chodzi o benzynę.
Jeśli chodzi o LPG, nie znam AFR-ów jakie powinny tam występować, ale poza samymi wartościami przypuszczam że wszystko jest tak samo albo co bardzo podobnie.
Jeszcze słówko na temat "superchargerów" (tych elektrycznych)- Panowie, darujmy sobie.... I nie dawajmy się nabrać na takie "super okazje i hity"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo
Fan
Fan



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 8:43, 18 Maj 2006    Temat postu:

HIN miało być prosto heheheheheh no i teraz tylko wypada dodać, że jak masz odpowiednią sonde to sobie stawiasz na słupku A wskaźnik AFR i możesz sobie poparzeć kiedy jesteś bogaty a kiedy ubogi Wink .....


co do LPG to podobno Wink stechiometryczna dla gaziku 15.5 : 1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HIN
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warka

PostWysłany: Pią 16:47, 19 Maj 2006    Temat postu:

Starałem się jak mogłem; jeśli coś nie jasne to proszę o pytania

Cytat:
teraz tylko wypada dodać, że jak masz odpowiednią sonde to sobie stawiasz na słupku A wskaźnik AFR i możesz sobie poparzeć kiedy jesteś bogaty a kiedy ubogi Wink .....

Tak, ale wskaźnik + sonda UEGO to spory wydatek więc już z na starcie jesteś uboższy Wink

Dla propanu jest to 9:1, ale LPG to nie sam propan.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin