Forum Hyundai Coupe Strona Główna Hyundai Coupe
Hyundai Coupe Klub Polska
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Filtr stożkowy...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mizoo
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:23, 12 Mar 2006    Temat postu:

Na zdjeciach wyzej te 'short-ramy' to typowy sposob na pogorszenie osiagow. Jak pisal arturo im cieplejsze powietrze tym gorzej - bo jest rzadsze a wiadomo, ze im mniej powietrza tym paliwo sie gorzej spala.
Mysle, ze po _dobrym_ zamontowaniu CAI (cold air intake) nie dosc, ze nieznacznie wzrosna osiagi to i powinno spasc zuzycie paliwa...
Najlepiej dolot montowac w firmie, ktora sie zajmuja takimi rzeczami i sprawdzi od razu na hamowni czy zmiana przyniosla jakiekolwiek efekty.

Zapytam jeszcze bo nie wiem.. Czemu sluzy ten czujnik dokladnie?

PS. Z reszta najbardziej proponuje kupic jakis dedykowany uklad np. Evo Fusion, Injen, AEM...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Ja tu tylko sprzątam



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 19:09, 04 Kwi 2006    Temat postu:

slyszalem ze jest stronka gdzie mozna kupic kity stozkowe do naszych coupe ma ktos taki link z ta stronka ja znalezc nie moge

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bombel
Wszechwiedzący
Wszechwiedzący



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 23:13, 04 Kwi 2006    Temat postu:

tu masz kolego - tyle ze troszke to kosztuje

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Ja tu tylko sprzątam



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 6:30, 05 Kwi 2006    Temat postu:

bombel napisał:
tu masz kolego - tyle ze troszke to kosztuje

[link widoczny dla zalogowanych]

Nom ceny jak z kosmosu maja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:47, 14 Maj 2006    Temat postu:

Faktycznie, w Polsce doloty nie są fajne ... Sebek, co Ty piszesz? Może chodzi Ci o to, że są kilkakrotnie razy droższe niż w Stanach?

Choć Panowie, ostatnio byłem na stronie jakiegoś sklepu (poszukam i zapodam linka) - w każdym razie, mieli tam całe systemy COI firmy AEM ... ale cały taki system ok. 900zł wychodził. No i tutaj mały klin, bo zwykły filtr stożkowy K&N'a do naszego Coupe wychodzi po 450zł ... ale czy warto, bo i tak trzeba by kombinować z ułorzeniem tego filtra tam, gdzie zimne O2 by dolatywało ... ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SeBeK
Fan
Fan



Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:52, 14 Maj 2006    Temat postu:

a a

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SeBeK dnia Sob 18:13, 02 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Ja tu tylko sprzątam



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 8:10, 23 Maj 2006    Temat postu:

Ma ktos juz zamontowany stozek? Jak autko gdzy jest rozgrzane zbiera sie z dolu? Bo szczegolnie wtedy brakuje mocy przynajmniej u mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wulki
Fan
Fan



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stargard szczecinski

PostWysłany: Wto 12:05, 23 Maj 2006    Temat postu:

Daniello ja mam u siebie zamontowany stozek juz od 2 m-cy i u mnie chodzi wszytko idelanie Smile ....chociaz na poczatq jak nie mialem ukladu dolotowego do stozka to wlasnie brakowalo mu mocy przy cieplym silniq ... jesli sie nie myle mam fotke w klubowych autkach tam mozesz zerknac jak rozwiazalem problem Smile kombinacja wlasna ale dziala:D ...pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zet
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Pon 21:25, 04 Wrz 2006    Temat postu:

qzmp napisał:
Ostatnio, radząc się mechanika, dowiedziałek się, że te filtry stożkowe, owszem, poprawiają sposób oddychania samochodu, ale i też przepuszczają większy syf, który zostawia w cylindrach swoje piętno. Po prostu przyśpiesza niszczenie się silnika.


Co do tej kwestii, to twoj mechanik sie mylil i to raczej grubo. Filtry stozkowe maja kilkakrotnie razy wieksza powierzchnie czyszczaca niz standardowe wklady, przez co syfu dostaje sie znacznie mniej - to mit, ze jezeli przepuszcza wiecej powietrza, to musi ono byc brudne!

Poza tym spotrowe filtry stozkowe dobrej marki maja jeszcze jedna zalete - nie wymagaja wymiany wlasciwie do konca zycia silnika, a jedynie regularnego czyszczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:34, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Zet .. w takim razie bardzo prosiłbym Cię o radę, gdzie kupić dobry filtr (czy też cały układ stożkowy) do naszego Coupe. Jedyne co ja znalazłem to kiedyś coś na jakiejś stronie tuningu (już nie pamiętam jakiej) i był tam w ofercie stożek K&N - całość w cenie ponad 400zł ... ale gdy zadzwoniłem, to oczywiście cena już inna (wyższa) i niedostępny w danym momencie. ;-( A to trochę zniechęca, tym bardziej, że w takim (dużym?) mieście jak Kraków ... sprawy 'polepszeń' naszych samochodów - są grubo okrojone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
annetka
Wszechwiedzący
Wszechwiedzący



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawka

PostWysłany: Wto 12:38, 05 Wrz 2006    Temat postu:

chcesz sam stożek czy cały układ dolotowy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:50, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Całość ... cały układ dolotowy. Chyba, że można mieć podobne efekty przy samym stożku przy niższych kosztach (choć w to nie wierzę - ale może się mylę) ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oddi
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 13:10, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Zet napisał:
qzmp napisał:
Ostatnio, radząc się mechanika, dowiedziałek się, że te filtry stożkowe, owszem, poprawiają sposób oddychania samochodu, ale i też przepuszczają większy syf, który zostawia w cylindrach swoje piętno. Po prostu przyśpiesza niszczenie się silnika.


Co do tej kwestii, to twoj mechanik sie mylil i to raczej grubo. Filtry stozkowe maja kilkakrotnie razy wieksza powierzchnie czyszczaca niz standardowe wklady, przez co syfu dostaje sie znacznie mniej - to mit, ze jezeli przepuszcza wiecej powietrza, to musi ono byc brudne!

Poza tym spotrowe filtry stozkowe dobrej marki maja jeszcze jedna zalete - nie wymagaja wymiany wlasciwie do konca zycia silnika, a jedynie regularnego czyszczenia.


Moim skromnym zdaniem się mylisz, nie wiem jak liczysz powierzchnie czyszczącą (filtrującą) to wiecej jej ma wkładka (jest grubsza) (nie dotyczy filtrów Pipercross), pozatym tu chodzi nie o wielkość powierzchni tylko o skuteczność materiału filtrującego.
Pozatym stożek zazwyczaj jest bez obudowy, co powoduje że ulega więszemu zabrudzeniu co za tym idzie więcej pyłków dostaje się do silnika.
Co do długiej żywotności filtrów stożkowych to się w pełni zgadzam, że jest to ich bardzo duża zaleta jednak należy pamiętać o częstym czyszczeniu.

Stożki mają wiele zalet ale i wiele wad o których należy pamiętać. Pozatym przy robieniu kompletnego układu dolotowego w coupe nie można zapominać o odmie oraz silniczku krokowym. Więc najlepiej było by zakupić jeszcze dwa mini stożki.

Co do całych dolotów to będziemy mieli niedługo w swojej ofercie dedykowane zestawy do HC w dużo lepszych cenach niż na stronie podanej przez Bombla. Więc jeśli nie spieszy Ci się to może warto poczekać Smile
A zwykłe stożki plus do tego rurki do dolotów mamy cały czas w ofercie.
W razie zainteresowanie proszę o kontakt ze mną lub Annetką.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zet
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto 20:55, 05 Wrz 2006    Temat postu:


Oddi, to jest fokta mojego filtra - jezeli twoj wklad ma wieksza powierzchnie czyszczaca to powodzenia. Ale nie o to chodzi - rzeczywiscie piszac o powierzchni czyszczacej mialem na mysli efektywnosc materialu z jakiego sa wykonane (moj blad w sformulowaniu mysli).

Dobor filtra to wbrew pozorom nie jest prosta sprawa, jezeli oczywiscie chcemy aby spelnial on swoje zadanie tak, jak powinien. Moja wiedza pochodzi jedynie z pism fachowych. Jesli oddi twoja wiedza jest bardziej szczegolowa, to fajnie. J jedynie podzielilem sie tym, co wyczytalem w wielu zrodlach

qzmp w takim miescie jak krakow pewnie jest jakis zaklad, ktory bawi sie tuningiem i bedzie posiadal wiedze, jak dobrac filtr do rodzaju silniki - osobiscie polecalbym skorzystac z ich pomocy. Moj filtr pochodzi z oferty K&N wraz z dolotem, a Hultaj ciagnie wlasciwie od samego dolu, tj. okolo 1,2-1,5 tys. obrotow w gore na kazdym biegu - to bardzo mile uczucie i nie trzeba czesto manewrowac drazkiem zmiany biegow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wulki
Fan
Fan



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stargard szczecinski

PostWysłany: Wto 21:16, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Zet a jak rozwiazales sprawe czujnika bo na fotce nie bardzo widac... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin