Forum Hyundai Coupe Strona Główna Hyundai Coupe
Hyundai Coupe Klub Polska
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SPORTOWA TECHNIKA JAZDY

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SeBeK
Fan
Fan



Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:41, 14 Maj 2006    Temat postu: SPORTOWA TECHNIKA JAZDY

a a

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SeBeK dnia Sob 18:14, 02 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konrad027
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:57, 14 Maj 2006    Temat postu:

podoba mi sie temat ale w sumie to nie wiem co pisac? osobiscie tylko w zimie jezdze bokami Wink a tak poza tym to sie 'zwyczajnie' przemieszczam.

a i uwielbiam hamowanie silnikiem, tak jakos profesjonalnie to brzmi i wyglada ;P

zawsze mam watpliwasci jak tak naprawde prawidlowo zmieniac biegi zeby nie obciazac skrzyni i sprzegla? czy szybko znaczy ze zle? A zmiana biegow prze 6000? nieraz mam wrazenie ze silnik mi wyskoczy :zaskoczony: (halas)

i jeszcze moze jadna rzecz co do tych obrotow - jak najwyzej kreciliscie silnik? w naszych Coupe max moment jest przy 4900 wiec krecenie do 6xxx chyba nie ma sensu. (chyba ze zeby uzyskac V max)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo
Fan
Fan



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 23:24, 14 Maj 2006    Temat postu:

jak chcesz mieć max osiągi to musisz wiedzieć gdzie ci odcina najlepiej zrobić pare pomiarów i wtedy wszytko jasne ..tak czy inaczej kręcisz do końca (200-300 obr/min) poniżej odcięcia i szybka zmiana - cały dowcip polega na tym, ze jak go nie zakręcisz dostatecznie wysoko to po zmianie biegu spadniesz na za niskie obroty.... i wtedy dupa .....ogólnie utrzymywanie wysokich obrotów ma sens tylko kiedy potrzebujesz wszytkich konikó z silnika..... do normalnej jazdy 4,5 k obrotów jako max wystarczy....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qzmp
Mistrzunio
Mistrzunio



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:59, 15 Maj 2006    Temat postu:

Mnie najbardziej chyba kręci następujący manewr ... tylko ostrzegam, najlepiej na dość gładkim i otwartym terenie (bo różnie bywa) ...

Z postoju wrzucam wsteczny, patrząc w tył rozpędzam samochód do momentu, kiedy wiem, że lekki skręt w prawo wybije samochód z równowagi (bardzo lekkie odbicie), po czym od razu pełny skręt w lewo. Jak samochód wykona ok. 75stopni skrętu - hamulec (ale tak dość ostro - jakbyśmy ręczny zarzucali ale na przednie koła - i tutaj nie trzymamy hamulec - chodzi o takie uderzenie, by przednie opony chwyciły ślizg). Teraz przód samochodu zaczyna wyprzedzać ślizgiem tył, szybkimi ruchami wykonuje naraz pełne odbicie kierownicy w prawo, w między czasie sprzęgło, jedynka, gaz i gdy już przód zaczyna wychodzić na prostą - pełna pyta.

Czyli nic innego jak pełny obrót o 180 stopni od tyłu. Może uda mi się kiedyś nagrać te wyczyny, to tu wrzucę.

Poza tym, jak mamy śnieg, to wiadomex .. ślizg auta na długiej, czyli chywitanie tzw. boczków i wyprowadzanie go z poślizgu tym samym wprowadzając w poślizg w przeciwną stronę, a jak się już kończy droga - wyprowadzenie pełne samochodu z poślizgu (ale to wszystko na zamkniętym terenie - nieużywane lotnisko tu w Krakowie). Bardzo dobry "trening" w sensie, że można poznać reakcję samochodu i zgrać się z nim.

A po mieście - Wink hehe, ja czasami nawet powyżej 2.5k obrotów go nie pchnę, bo nie warto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oddi
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon 9:07, 15 Maj 2006    Temat postu:

arturo napisał:
..tak czy inaczej kręcisz do końca (200-300 obr/min) poniżej odcięcia i szybka zmiana ..


zgodze sie ale nie do końca, jest sens kręcenia do czerwonej tylko wtedy gdy wiemy, że moc nam rośnie aż do samego odcięcia.

w codziennej jeździe warto wiedzieć gdzie mamy max moment i w okolicach tej wartości obrotów zmieniać biegi.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jimmy7
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 10:05, 15 Maj 2006    Temat postu:

My pod Częstochową mamy taki maly ale ciekawy tor gdzie mozna sobie pocwiczyc. Czasami tam przyjezdzami ze znajomymi i sobie cwiczymy. Naprawde sporo mozna sie tam nauczyc-jak wchodzic w zakrety, kiedy hamowac przed zakretami itd. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hyundai Coupe Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin